
Víte, jak navýšit svůj obrat? Znáte nástroje, které vám pomáhají zvyšovat vaše prodeje?
Je to proces a nad tím ještě další proces, který se opakuje. Navyšování obratu je o schopnosti přilákat potenciální zákazníky ke koupi služby nebo produktu, který nabízíte. Pravděpodobně již nakupovali jiné konkurenční produkty a služby, ale rozhodli se přejít právě k vám. Víte proč?
Většinou jsme tak rádi, že začali nakupovat od nás, že se ani nezajímáme proč, takže se vlastně ani nezeptáme. A navíc, pokud se zeptáme, možná by mohli své rozhodnutí začít přehodnocovat.
Jakmile nový zákazník u nás uskuteční svůj první nákup, chceme to jediné ‒ aby se z něj stal opakovaný nákup, kterým vytvoříme trvalý vztah s klientem.
Takže klient si vytvořil nový návyk. Teď bude nakupovat specifické produkty nebo služby od nás do té doby, dokud si udrží tento zvyk. A zvyky se obvykle hůře mění. Zajistit, aby váš potenciální zákazník přešel od stávajícího dodavatele, je především o tom, pomoci mu změnit jeho zvyk. Dotazujeme se osoby, která má udělat změnu, jak doposud fungovala. Většina z nás nemá změny ráda. Způsob, jak tento návyk změnit, je překonat náš strach ze změny.
Když o tom budete přemýšlet, potenciálního zákazníka se musíme především zeptat, jak překonal svůj strach ze změny, jak překonal svůj nákupní návyk, že začal nakupovat od nás.
Proč by o tom vůbec uvažoval? K tomu musel mít opravdu pádné důvody. Pracujte i s tím, že lidé rádi nakupují, ale nemají rádi, když je jim prodáváno. Navíc je většina rozhodnutí o nákupu emocionálních a teprve potom si je podložíme logikou.
Zde je několik typů, co lze udělat pro vytvoření poptávky a obchodního úspěchu:
• definujte opravdu jasně svoji cílovou skupinu ‒ kdo jsou, co potřebují, co jim v současnosti chybí k uspokojení svých potřeb
• zajistěte, aby vaše cílová skupina měla povědomí o vašich výrobcích a službách, které tyto potřeby mohou uspokojit
• poskytněte co nejvíce informací o vaší společnosti, produktech a službách a pomozte jim překonat strach nebo vyřešit problém
• vyvolejte potřebu konat (nakoupit) – všimněte si, že jsem neuvedl slovo „sleva“
• buďte k dispozici, když se na vás obrátí, reagujte osobně na telefony (žádné automaty) a poskytujte rychlé odpovědi na emailové dotazy
A na závěr, jakmile si objednají vaši službu nebo produkt, pomozte jim co nejdříve vytvořit si nový zvyk.