Sice nám bude tento měsíc končit třetí čtvrtletí, ale než se nadějete bude čas na výroční plánovací meeting, stanovování priorit na další rok, hledání těch správných, vybalancovaných kritických čísel a tvorbu nového jednostránkového strategického plánu.
Takže, není již za pět minut dvanáct, začít se zamýšlet nad otázkami pro následující rok?
Zaměstnali byste znovu vaše klíčové vedoucí pracovníky?
Pro růst potřebujete mít správné lidi, kteří dělají správné věci správně. Vynikají zástupci klíčových činností pro vaše podnikání, jako je prodej nebo výroba, bez toho aniž by museli být řízeni? Dokáží udržet zápal svých týmů zajímavými a důležitými postřehy? Dokážou jejich junior manažeři a podřízení pracovníci plnit a dokončovat své priority.
Pokud ne, zvažte zásadní rozhodnutí.
Průměrní vůdci dělají vaši práci mnohokrát těžší a způsobují že vaši hvězdní hráči, pokud je ještě vůbec máte, odcházejí pryč.
Dokážete formulovat vaši strategii jednoduše?
V Nasty Gal, jejíž zakladatelem je Sophia Amoruso, je strategií prodávat značkové oblečení pro mladé ženy. Strategie Snapchat je doručovat pomíjivé fotografie, Ikea prodává designový, do krabic balený nábytek. Pokud nedokážete formulovat váš jedinečný, ve vašem odvětví vítězný, přístup jednoduše, nečekejte, že vaši zaměstnanci nebo trh ano.
Jaký je váš hotovostní konverzní cyklus?
Vaše cash-flow může obíhat rychleji než vaše investice do podnikání. Pokud tomu tak není, riskujete vyhoření. Je šokující kolik lídrů neví kolik dní trvá než se jejich koruna investována do růstu jejich společnosti vrátí zpět do pokladny. A víte kolik máte denně disponibilní hotovosti? To je to co byste, ve své společnosti, měli znát. Jakmile ztratíte přehled, žraloci jako jsou finanční instituce budou vaší jedinou možností financování a to i v době zlepšujícícho se klimatu půjček a úrokových sazeb.
O kterých 25 důležitých vztahů byste měl pečovat?
Úspěch každé společnosti záleží na důležitých a silných osobnostech a vlivných vztazích. Udělejte si seznam všech lidí, kteří vám pomohou zdvojnásobit vaše podnikání, včetně pěti nejdůležitějších zákazníků, které potřebujete. Řešte jak kultivovat a prohloubit tyto vztahy ještě před tím, než je požádáte o laskavost. Stanovte si, jak z tohoto vztahu budou mít benefit i jiné osoby a jak jim můžete pomoci, aby byli úspěšnější, tak jak říká Keith Ferrazzi, autor knihy Nikdy Nejez Sám.
Co by mohlo narušit vaše podnikání?
„Váš business se zhroutí, jakmile se objeví nová organizace, která je desetkrát lepší, rychlejší a dokáže fungovat efektivněji než vy”, říká Salim Ismail z Singularity University, ve své knize Exponenciální Organizace. Takže které startupy ohrožují vaši existenci? Prozkoumejte inovátorské skupiny, například Abundance 360 jejímž kurátorem je Peter Diamandis, spolu-zakladatel Singularity. S rostoucím tempem změn však nepřerušujte vztahy s původním odvětvím.